חוף בזנזיבר

טיפים חשובים לנוסעים לזנזיבר

זנזיבר כבר מספר שנים הפכה ליעד תיירות אהוב מאד ע"י הישראלים ויש לכך סיבה מוצדקת

דמיינו לכם את הסיטואציה: שמים כחולים, שמש מלטפת וחמימה, אתם יושבים על החוף הלבן עם משקה אקזוטי, מביטים אל הנוף הפתוח ומגלים ים צלול מי טורקיז ואיים קטנים ירוקים הנראים מן האופק. כן, אתם בחופשה עכשיו, מתנתקים מהכל והדבר היחיד שמעניין אותכם זה איפה תאכלו ארוחת ערב והאם עשיתם מספיק קניות. עכשיו תתעוררו מהחלום ולכו להגשים אותו, כי תכלס – אתם חייבים קצת חופש מהשגרה הזו.

אז קיבלתם החלטה והלכתם לבקש חופש מהעבודה או החלטתם לקחת חופשה מהירה, רכשתם כרטיס לזנזיבר (מקווים שבמחיר סביר), עשיתם חיסונים, חידשתם דרכונים, ארזתם מזוודות ואת בן / בת הזוג או המשפחה ונסעתם לשדה התעופה.

ברגע שמריחים את הריח של נתבג, אי אפשר לפספס את ההתהלבות וההתרגשות שניכרות בשטח, ומכניסות לנו פנטזיות וחלומות לראש כיצד תראה החופשה. יש לכם פרפרים בבטן כי ואתם מתים כבר להגיע, אבל לפני הכל חשוב לעצור רגע, ולשמוע כמה טיפים חשובים לגבי היעד שבחרתם, שיכולים לסייע לכם בשלל רגעים במהלך הטיול ולפניו.

חוף לבן
חופה המושלם של זנזיבר
  1. חיסונים ותרופות – אין ספק כי חופשה חלומית ביעד אקזוטי נשמעת על פניו כדבר מושלם, אך עם זאת בחיים כמו בחיים – תמיד עלולות לצוץ בעיות בלתי צפויות, במיוחד כשמדובר במדינה שנמצאת ביבשת אפריקה. לשם כך, מומלץ ואף רצוי לבצע מספר חיסונים מתאימים כמה חודשים לפני הנסיעה ולא לוותר על תיק תרופות מצויד שתביאו איתכם מהארץ. כי תכלס – אף אחד לא רוצה לקלקל לעצמו את הטיול אם איזה מחלה לא צפויה
  2. ביטוחים – זנזיבר היא יעד חלומי ומפנק עד מאד אך חשוב לזכור שזוהי מדינת עולם שלישית ברמה הגבוה ביותר (יש יגידו שאפילו יותר מהודו, ובצדק) התשתיות בזנזיבר ברמה נמוכה מאד, בתי החולים אינם סטריליים, המקצועיות נמוכה, שירותי פינוי באמבולנס אינם קיימים, נהלי הבטיחות שואפים ל – 0 (וזה כי לא ניתן לתת ציון מינוס).

    לכן חשוב מאד לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל.
    אז בעצם איך לבחור את הביטוח לחו"ל המתאים עבורכם?
    דבר ראשון תשאלו את עצמכם כמה אתם הולכים לאתגר את עצמכם, במידה ואתם מודיעים לכך שאתם חובבי אקסטרים וכנראה שתשכירו אופונעי ים, תבצעו טיול טרקטורונים (הטיול הנפוץ ביותר ע"י ישראלים) או תצאו לשייט שנורקלים מומלץ מאד עבורכם לכלול בביטוח החו"ל שלכם ספורט אתגרי הכולל איתור וחילוץ. למה? עבור כל מה שרשמנו שורה קודם.

    דבר שני  – הציוד אותו אתם לוקחים, במידה ואתם לוקחים סמאטפונים יקרים מחשבים ניידים, מלצמות, וציוד אלקטרוני יקר ערך כדי שתבטחו את הרכוש. אומנם אין הרבה גנבות בזנזיבר אך השקט הנפשי שלכם שווה את תוספת הכמה שקלים לסעיף ביטוח חו"ל זה.
    השאלה האחרונה היא התקציב שלכם, קיימות חברות רבות אשר מבצעות ביטוחים לחו"ל לדוגמה ביטוח חברות האשראי, כלל, אפניקס, ישיר, הראל, פספורטכארד ועוד. לכל אחת מהחברות מחירים שונים ופוליסה שונה.
    היכנסו לאתרים של חברות הביטוח והן ידאגו שתבינו במה הם מתמחים. פשוט בחרו את חברת הביטוח הנותנת לכם פוליסה שתרגישו בטוחים. לא ניתן להצביע על חברה אחת כיוון שלכל אחד יש נקודות חשובות לו יותר.

  3. יתושים – אין מה לעשות – מדובר באחד החסרונות הבולטים בנסיעה למדינת עולם שלישי, בעלת מזג אוויר אקזוטי. יתושים קיימים בזנזיבר, והרבה. על כן, יש לנקוט באמצעי זהירות על מנת להיעקץ כמה שפחות, ולהימנע ממחלות חלילה שעלולות לעבור דרך היתושים. לשם כך, מומלץ להביא תכשיר נגד יתושים מהארץ כיוןן שיכול להיות ותתקלו בקשיים למצוא תכשיר עמיד במקום עצמו. המלצה נוספת היא לרכוש צמידים נגד יתושים אותם תוכלו למצוא בחנויות למטייל או אפילו להזמין באינטרנט.
  4. כסף – אמנם המטבע המקומי הוא שילינג (ששווה קצת פחות משקל) אך כמעט בכל המקומות תוכלו לשלם באמצעות דולרים.
  5. טיפים – בזנזביר קיימת תרבות טיפים מקובלת מאוד, מה שאומר שעל כל שירות שאתם מקבלים מאחד העובדים המקומיים, תאלצו לתת לו טיפ (הוא יצפה לכך). על כן, רצוי להצטייד בשטרות קטנים של דולרים כדי לא להסתבך יותר מידי. זכרו – רמת השרירותיות של העובדים במלונות נחשבת ברמה גבוהה יחסית, כך שתרגישו שבאמת שווה לכם להעניק טיפ.  
  6. שפה – אחד הדברים הייחודיים שקיימים בכל מדינה היא שפה. כאשר אתם מגיעים למקום חדש, תמיד מומלץ לדעת כמה מילים בסיסיות בשפה המקומית שיעזרו לכם להסתדר עם המקומיים, ואפילו להתחבב עליהם. בזנזיבר מדברים בשפה הסווהילית, ואלה המילים ששווה לכם להכיר: ג׳מבו = שלום, ממבו = מה נשמע, פואה= סבבה, אסנטה סאנה = תודה רבה, רפיקי= חבר, אקונה מטטה = אין בעיות.
  7. ויזה – את אשרת הכניסה למדינה תקבלו ברגע שתנחתו, בעלות של 50 דולר לאדם.
  8. וויפי – אחד הדברים שנעשו קריטיים וחשובים לנו כאשר אנחנו בחוץ לארץ הוא היכולת לתקשר עם הקרובים שלנו ולהשאר מעודכנים. על כן, תשמחו לדעת כי ברוב המלונות והריזורטים בזנזיבר ישנה רשת וויפי שעובדת מצוין ותחסוך לכם את הכסף על חבילות גלישה מהארץ. במידה ואתם לא רוצים לסמוך רק על הוויפי, תוכלו לרכוש כרטיס סים מקומי בעלות נמכה יחסית.
  9. אוכל – לכל חובבי מאכלי הים – מדובר בגן עדן בשבילכם, כיוון שאתם נמצאים על אי, שהדיג הוא חלק בלתי נפרד ממנו. מה שאומר שתקבלו את האוכל שלכם טרי טרי. עם זאת, גם מי שפחות מתחבר לסגנון לא ימצא את עצמו נשאר רעב. בזנזיבר תוכלו למצוא מגוון סוגים של אוכל, ואף לאכול במסעדות הנמצאות במלונות השכנים למלון שלכם.
  10. ביצ׳ בויז – מדובר בכינוי של אותם סוחרים מקומיים המסתובבים בחופים ומצחעים את סחורתם או את שירותיהם לתיירים תמורת כסף. בין אם מדובר במזכרות, מסאג'ים או מוצרי צריכה בסיסיים. לעיתים הם יכולים להתפס כמעיקים ומציקים, אך עם זאת אסור לשכוח כי זאת הפרנסה שלהם. הדרך הטובה ביותר להתמודד איתם במידה ואתם לא מעוניינים לרכוש כלום היא לסרב בנימוס ובחיוך.
נערי חוף
נערי החוף – אתם תכירו אותם היטב
  • טיולים ואטרקציות – אין כמו טיול שטח עם הרגליים. לאחר שתנוחו ותרבצו בטן-גב בבריכה ובים, כדאי להתחיל להזיז את עצמכם ולחקור את השטח בו אתם נמצאים. (כי תכלס, מי יודע מתי תחזרו למקום הזה, אם בכלל). במהלך הטיולים באזור תוכלו לראות נופים מרהיבים, לבצע פעילויות מהנות ומאתגרות, לשוחח עם המקומיים ולנסות להתחבר למקום החופשה שלכם עד כמה שניתן. האופציה המומלצת ביותר על טיולים ואטרקציות היא באמצעות הזמנת טיולי יום עם מדריך מקומי.

    עם מדריך מקומי תוכלו להכנס גם למקומות הפחות מתויירים וגם להיות בטוחים שאתם לא טועים בדרך או נכנסים למקום שלא כדאי להכנס אליו. מדריך מקומי יעזור לכם לחוות את האזור בצורה הטובה ביותר.

  • חיי לילה – אמנם נראה כי חיי הלילה מועטים במיוחד על האי, אך בהליכה של כמה דקות לאורך החוף תוכלו למצוא איזה ביצ' בר פעיל או מסיבה מקומית. למי שמתעניין עוד יותר, תוכלו לשאול את המקומיים לגבי מקומות לבילוי מומלצים.
  • טיול טרקטורונים – כאשר תגיעו לאזור המלונות, תוכלו להתרשם ממספר אטרקציות, שאחת מהן היא טיול טרקטורונים לכפרים המקומיים שלא נמצאים באזור התיירות. מדובר בטיול עוצמתי, אשר יאפשר לכם הצצה לחייהם של המקומיים שחיים בעוני רב. למרות המראות שעלולים להיות אולי טיפה קשים ועצובים לחלקנו, מדובר בחוויה שלא כדאי לפספס. תיירים רבים המגיעים לכפרים האלה נוהגים להביא מבעוד מועד מתנות, צעצועים ובגדים ישנים לילדי הכפר ובכך לעשות מעשה טוב עבורם ולגרום להם לחיוך.
  • בלו ספארי – אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בזנזיבר. מדובר בטיול יום הכולל סיור ימי על גבי סירת מפרש מסורתית. לטיול קיימים שני סיורים: או ב7:30 בבוקר או ב-9:20. במהלך הסיור תעברו עם הסירה במספר איים:

    הראשון מבניהם הוא האי הנעלם – אי חולי אשר נחשף לעינינו רק בזמן שפל וכאשר הגאות מגיעה הוא שוקע ונעלם. כמו כן, תוכלו לעשות צלילת שנורקל עם סתם להסתלבט על החוף המהפנט.

    היעד השני הוא הלגונה הכחולה – מפרץ טבעי באמצע הים. מחזה מדהים ביופיו. שם, האמיצים שבינכם יוכלו לקפוץ אל המים, לשחות בלגונה ולצלול בשנורקל.

    היעד האחרון הוא הוא אי נוסף, עליו צוות ההפלגה יכין עבורכם ארוחת פירות ים מפנקת במיוחד (למי שמעוניין, ישנה אפשרות להחליף את פירות הים בדגים).

    אין ספק כי מדובר באחת האטרקציות שלא כדאי לוותר עליה.

    גנדולה
    בלו ספארי טיול מדהים בחופי זנזיבר
  • עיר האבן – מדובר ברובע היסטורי במיוחד הנמצא בעיר הבירה של זנזיבר, אחת הערים החשובות ביותר מבחינת ההיסטוריה והאומנות במזרח אפריקה. תוכלו להתרשם מארכיטקטורה המרהיבה ולצפות בהשפעות התרבויות השונות (הסוואהלית, המורית, הערבית, הפרסית, ההודית והאירופאית) שעיצבו את התרבות שחלה כיום במקום

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these