מלונות בירושלים

מלונות בתל-אביב או מלונות בירושלים – הקרב הגדול:

ירושלים ותל-אביב הן ערים שמתחרות בהרבה תחומים – תרבות, מגוון, שפע, אתרים ואטרקטיביות לתושבים, כאשר לא סתם קיים הוויכוח העתיק יומין בין התל-אביבים לירושלמים כאשר כל אחד סבור כי העיר שלו הכי טובה, יפה ומיוחדת.

"מי שאוהב את ירושלים – חייבים לשנוא את תל-אביב, ולהיפך", כך אומרת הסברה הרווחת. התחרות בין הערים מתנקזת בעיקר לתחום התיירות – למי יש יותר להציע לתייר הן הישראלי והן מחו"ל? ניסינו לבדוק זאת והתוצאות לפניכם:

אתרי חובה

כמו כל עיר תיירותית בעולם, יש בירושלים ובתל-אביב אתרי חובה שפשוט אסור לפספס. בעוד שירושלים מציעה את יד-ושם, הר הרצל, מוזיאון ישראל והעיר העתיקה, מציעה תל-אביב גם היא שלל אתרים – מוזיאון הפלמ"ח, בית התפוצות, מוזיאון תל-אביב לאומנות ובניה של משדרים מודרניים לחובבי האדריכלות. אין ספק, שמבחינת המשקל הסגולי, בסעיף זה ירושלים לוקחת את תל-אביב בכיס הקטן, כי הרי נהיר לכל שהעיר העתיקה ויד-ושם מעניינות תיירים (גם הישראלים שביניהם) יותר ממרבית המוזיאונים בתל-אביב.

תרבות אורבנית

ירושלים מציעה תרבות אורבנית ענפה – תאטרון החאן, בית אביחי וקולנוע סמדר הם רק חלק קטן מתרבות זו. אך למרות המגוון התרבותי בירושלים, תל-אביב דאגה לנצח בתחום זה עם מקומות כמו תיאטרון הגשר, סוזן דלל, הבימה, התיאטרון העברי-ערבי ביפו ועוד רבים.

שווקים

הקטגוריה הקשה ביותר בתחרות. ירושלים מתחזקת את שוק מחנה יהודה בעוד שתל-אביב מניפה את שוק הכרמל כשוק הדגל שלה. רבות נכתב כבר על ההבדלים בין שני השווקים, וההשוואה ביניהם היא בלתי נמנעת, כאשר בשורה התחתונה הרוב יסכימו כי מחנה יהודה מציעה מוצרים טריים ומגוונים יותר, מסעדות טובות ואותנטיות יותר וכן הוא נקי יותר באופן משמעותי משוק הכרמל. אך אל נשכח שבתל-אביב ישנם שווקים נוספים – שוק התקווה ושוק לווינסקי. אבל גם אותם, שוק מחנה יהודה עוקף בסיבוב.

מקומות לינה

בחלק ההשוואתי של מלנות בירושלים מול מלונות בתל-אביב, לא קל להכריע. מלון בתל-אביב יהיה לרוב ממוקם באזור מרכזי של ברים וחנויות, מלונות בירושלים לרוב יהיה ממוקמים במרכז תיירותי כלשהו, גם כן ליד אזור קניות או אתר חשוב. מלונות בירושלים, שלא כמו רוב המלונות בתל-אביב, לרוב יכלול נקודת תצפית מרהיבה אל אזור יפה כלשהו בעיר – העיר העתיקה, משכנות שאננים, שכונת נחלאות וכדומה. כך שלרוב התייר הממוצע ישמח יותר לשהות במלונות בירושלים מאשר בתל-אביב.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these